بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور
نوشته شده توسط : mona

دوره های محبوب برای تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور در حال حاضر به صورت گسترده‌ای در میان دانش آموزان محبوبیت یافته است و هر سال دانشجویان بیشتری تمایل دارند به جای کشور خود تحصیل در خارج از کشور خود را تجربه نمایند. با افزایش تعداد دوره‌های آموزشی، چشم‌انداز شغلی دانشجویان نیز چند برابر شده است. از طیف گسترده‌ای از دوره‌های موجود تعداد کمی از آنها در بین دانشجویان به عنوان رشته‌های محبوب به حساب می‌آیند. در این مطلب قصد داریم شما را با رشته‌های موجود که دانشجویان خارجی بیشتر جذب آن‌ها می‌شوند، آشنا نماییم.

دوره‌های محبوب جهت تحصیل در خارج از کشور عبارتند از:

رشته‌های مهندسی

رشته‎های مهندسی به عنوان چالش برانگیزترین رشته‌های دانشگاهی و مشاغل در جهان به دلیل طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی همواره در شاخه‌های متنوع در بین دانشجویان محبوب به شمار می‌رود. مهندسان در سراسر جهان تقاضای زیادی جهت کار  دارند و حدود 20٪ بیشتر از فارغ ‌التحصیلان متوسط این فرصت‌های مناسب شغلی را ​​خواهند داشت. انواع مختلف دوره‌های مهندسی که در بین دانشجویان شهرت دارند، شامل مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا و مهندسی محیط می‌باشند.

علوم کامپیوتر

دوره‌های علوم کامپیوتر با پیشرفت‌های گستردۀ تکنولوژی در جهان تقاضای بیشتری را در سال‌های اخیر بدست آوردند. در سطح کارشناسی مدرک علوم کامپیوتر کمک می‌کند تا پایۀ قوی در فناوری اطلاعات برای دانشجویان حاصل شود. یک مدرک کارشناسی ارشد مفاهیم اصلی پیشرفته را در این زمینه معرفی می‌کند و به دانشجویان فرصتی می‌دهد تا در زمینه‌های مورد علاقۀ خود به صورت تخصصی انتخاب و در آن تحصیل نمایند. متقاضی تحصیل در دورۀ کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشجوی مهندسی کامپیوتر است. دورۀ علوم کامپیوتر اغلب با درسهایی در زمینۀ کدگذاری، الگوریتم، برنامه نویسی، فناوری وب و غیره است.

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات یک صنعت نوپاست که یکی از محصولات توسعه و پیشرفت فناوری به شمار می‌رود. دوره‌های آموزشی (IT) و مشاغل مربوط به این رشته دارای تقاضای کار بالایی هستند. لیسانس علوم فناوری اطلاعات (B.Sc IT) مدرک کارشناسی است که پس از اتمام دورۀ تخصصی در زمینۀ فناوری اطلاعات که حدود سه تا چهار سال است، به دانشجوی این مقطع اعطاء می‎‌شود. موضوعاتی که در این دوره آموزش داده می‌شوند، عمدتاً شامل نرم افزار، پایگاه داده و شبکه می‌شوند و بر مبانی ریاضی و محاسبات تمرکز دارند.

مدیریت کسب و کار

مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی در جهان است. این مدرک توسط بیش از 60٪ دانشگاه معتبر در خارج از کشور ارائه می‌شود. دوره‌ها در یک برنامۀ (MBA) زمینه‌های مختلفی از تجارت مانند حسابداری، آمار کاربردی، ارتباطات تجاری، اخلاق تجاری، قانون تجارت، امور مالی، اقتصاد مدیریتی، مدیریت، کارآفرینی، بازاریابی، زنجیره تأمین و عملیات را دربرمی‌گیرد.

پزشکی

مدرک پزشکی پس از اتمام دورۀ تحصیلات به دانشجویان پزشکی اعطاء می‌شود که معمولاً حدود پنج سال زمان تحصیل آن خواهد بود. در بعضی موارد بیشتر در مقطع کارشناسی و حدود چهار سال در مقطع تحصیلات تکمیلی این مدرک صادر می‌شود. مدارک پزشکی شامل لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی، (MBBS) ، (MBChB) ، (BMBS  ) دکترای پزشکی  (MD) یا دکتر طب استئوپاتی (DO)  است. همچنین مدارک دکتری در قالب رشته‌هایی مانند دکترای فلسفه یا رشته‌های دیگر (Ph.D) موجود است.

قانون

مدرک حقوق، درجه علمی است که به دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشتۀ حقوق به پایان می‌رسانند، اعطاء می‌شود. مدارک حقوق به طور کلی توسط افرادی که شغل قانونی دارند، انتخاب می‌شوند. مجوز قانونی پس از یک معاینه و بررسی کتبی اعطاء می‌شود و به صورت مشخص در هر منطفه انجام می‌شود. در حالی که برخی از آن‌ها به صورت ملی و بین المللی نیز برگزار می‌شوند. این برنامه شامل موضوعات مختلفی از جمله قانون ورشکستگی، قانون بانکداری، قانون تجارت، حقوق کیفری، قانون رسانه، قانون محیط زیست، قانون خدمات مالی، حقوق بشر، قانون فناوری اطلاعات، قانون بیمه، قانون مالکیت معنوی، حقوق بین‌الملل، قانون و اقتصاد، دادرسی، حقوق دریایی، قانون نظامی، قانون ثبت اختراع، قانون املاک و مستغلات، قانون مراقبت‌های اجتماعی، قانون ارتباطات از راه دور و قانون تجارت میشود.

علوم اجتماعی

علوم اجتماعی علمی است که بر جامعه و روابط بین افراد درون یک جامعه متمرکز است. این علم شامل موضوعاتی مانند انسان‌شناسی، باستان‌شناسی، اقتصاد، تاریخ، موسیقی‌شناسی، جغرافیای انسانی، فقه، زبان‌شناسی، علوم سیاسی، روانشناسی، بهداشت عمومی و جامعه‌شناسی است.

مهمانداری و گردشگری

مدرک مدیریت مهمانداری بر مطالعۀ صنعت مهمانداری متمرکز است. درواقع مدرک در این رشته توسط دانشگاه یا کالج مخصوص جهت مطالعات مدیریت مهمانداری و در برخی موارد حتی دانشکده‌های بازرگانی اعطاء می‌شود. مدارک تحصیلی در مدیریت مهمانداری همچنین با شاخه‌های متنوعی مانند مدیریت هتل، مدیریت گردشگری یا مدیریت مهمانداری شناخته می‌شوند. مدیریت بین‌المللی گردشگری یک دورۀ مدرک با تمرکز اصلی بر مبانی گردشگری، شایستگی فرهنگی و اجتماعی و همچنین صلاحیت رهبری و حرفه‌ای است.

حسابداری

مدرک لیسانس در حسابداری از الزامات موقعیت‌های شغلی حسابدار و حسابرس است. برای تحقق الزامات عضویت در نهادهای حرفه‌ای حسابداری نیز ممکن است مدرک حسابداری لازم باشد. مدارک حسابداری حرفه‌ای شامل حسابداری مجوزدار و گواهینامه‌ها و دیپلم‌های مختلف و تخصصی در این زمینه است.

طراح مد

لیسانس طراحی (B.Des.) یک مدرک کارشناسی در رشتۀ طراحی است که در پایان دوره‌ای که معمولاً سه یا چهار سال طول می‌کشد، اعطاء می‌شود. مدرک لیسانس طراحی در کانادا و استرالیا محبوب زیادی دارد و در ایالات متحده نیز از رشته‌های محبوب به شمار می‌رود. چندین درجه کارشناسی طراحی وجود دارد، از جمله لیسانس هنرهای طراحی و لیسانس مطالعات طراحی.

انتخاب از میان این مجموعه شگفت‌انگیز دوره‌ها کار ساده‌ای نیست، اما بیشتر این درجات فرصت‌های گسترده‌ای برای دانشجویان خود دارند که قطعاً جنبه مثبت انتخاب این دوره‌هاست. در این بخش به نظرات دانشجویان خارجی و تحقیقات انجام شده در زمینۀ بررسی رضایت دانشجویان می‌پردازیم.

نظرات دانشجویان

-جستجوی دانشگاه براساس اولویت و نمرات بسیار کارآمد بود. همچنین تکمیل فرم‌های درخواست ویزای دانشگاه و ویزا در( Edwise) آسان تر از خانه بود. خدمات پیک ارائه شده نیز بسیار سریع بود.

نام - ابیناو شارما

کشور - آمریکا

دانشگاه - ایلینوی

من یافتن دانشگاه و دوره خود را با کمک مشاورانی که در ردیابی مدارک من و همچنین روند ویزا نیز کمک کردند، بسیار آسان یافتم.

نام - موزامیل رحمان

کشور - فرانسه

دانشگاه - دانشکده مهندسی( Esigelic)

این یک تجربه خوب بود. در هر مرحله کمک لازم را دریافت کردم. از شما بسیار سپاسگزارم برای همه چیز!

نام - پریانکا یداو

کشور - انگلستان

دانشگاه – UAL

بررسی کلی

از آن جایی که تحصیل در کشورهای خارجی نیازمند تحقیق در موضوعات مختلف جهت مهاجرت و زندگی است، این زمان لازم جهت تسریع کار متقاضیان با دریافت مشاوره رایگان مهاجرت کاهش یافته است. شما می‌توانید پیش از هر اقدام لازم در زمینۀ مهاجرت از راه مشاورۀ تحصیلی اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته و مؤسسۀ آموزشی خود اقدام نمایید. از این رو مراحل این کار را از مشاوران مؤسسات مهاجرتی معتبر دریافت کنید.

مشاورۀ آموزشی و مهاجرت تحصیلی

مشاوران مجرب و متخصص مؤسسۀ مهاجرتی آرمان من در ابتدا بدون توجه به مقصد، مؤسسه، دوره یا هر سطح از تحصیل، فرآیند مهاجرت را برای هر دانشجوی متقاضی بررسی می‌نمایند. تیم کارشناسان و مشاوران این مؤسسه در طول مراحل درخواست شما شرایط فردی و راهنمایی‌های لازم را به شما اعطاء می‌کنند. همچنین در زمینۀ انتخاب دوره، دریافت پذیرش، ویزا، وام بانکی و بورسیه‌های تحصیلی کمک لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

در نظر داشته باشید برای دریافت پذیرش تحصیلی و در پی آن أخذ ویزای تحصیلی نیاز به مطالعۀ دقیق در زمینۀ مهاجرت دارید؛ از این رو مجله مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین در نظر داشته باشید برای اقدام جهت مهاجرت تحصیلی نیاز به نوشتن انگیزه نامۀ مناسب دارید.

 

علاوه بر این مؤسسۀ نام برده میزبان نمایندگان دانشگاه‌های مختلف جهت تعامل مستقیم دانشجویان است و تمامی این خدمات به صورت تمام وقت جهت اطلاع متقاضیان از راه تماس ممکن است. از این رو جهت دستیابی به اطلاعات کامل و جزییات هر طرح می‌توانید از کارشناسان آنان از راه تماس تلفنی زمان مناسب جهت تعیین جلسۀ مشاوره خود را دریافت کنید.

همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم دیگر مطالب ما با عناوینی همچون بهترین کشور برای زندگی ، مهاجرت تحصیلی به کانادا  ، ارزانترین کشور برای تحصیل و همینطور بهترین دانشگاه‌های جهان را مطالعه نمایید.





:: برچسب‌ها: بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور , اپلای , ویزای تحصیلی , بورسیه تحصیلی , پذیرش تحصیلی , اعزام دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: